Het Britten op Tournee naar Belfort - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Het Britten Jeugd Strijkorkest - WaarBenJij.nu Het Britten op Tournee naar Belfort - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Het Britten Jeugd Strijkorkest - WaarBenJij.nu

Het Britten op Tournee naar Belfort

Door: hetbritten

Blijf op de hoogte en volg Het Britten

05 Juni 2011 | Nederland, Zwolle

Dit jaar gaat het Britten Jeugd Strijkorkest op tournee naar het Franse Belfort niet ver van Mulhouse.

We zijn uitgenodigd door het Festival Intenational des Musiques Universitaires (FIMU). Dit jaarlijks terugkerende festival wordt voor de 25e keer georganiseerd en brengt muzikanten uit alle windstreken bij elkaar voor 4 dagen vol concerten van wereld muziek tot klassieke muziek. Er komen ca 80.000 bezoekers en er spelen 168 verschillende ensembles. Kijk voor meer informatie op www.fimu.com.

Het Britten Jeugd Strijkorkest zal het volgende programma spelen tijdens de tournee:

J.B. van Bree - Allegro voor 4 strijkkwartetten

A.Piazzolla/K.Hälen - Violentango

Er staan 3 concerten op het programma:
Zaterdag 11 Juni : 14:30 u, St Johanns-Kapelle in Basel
Zondag 12 Juni : 20:00 u, Atria in Belfort
Maandag 13 Juni : 17:30 u, Citadelle in Belfort.

Op 1 juli a.s. wordt dit programma herhaald tijdens het 'Nieuwe Markt Zomerconcert' in Zwolle - Nieuwe Markt, Zwolle, aanvang 21:00 u.

We zullen elke dag verslag doen en houden u op de hoogte van onze tournee. Indien gewenst kunt u kiezen om een automatische update te krijgen zodra we ons verslag hebben aangevuld.

Het Britten Jeugd Strijkorkest

• 08 Juni 2011 - 00:39

HP Herwig:

Veel succes en plezier in Belfort!

Het Britten

Het Britten Jeugd Strijkorkest (www.hetbritten.nl) biedt jonge talentvolle strijkers de kans hun muzikale talenten op niveau te ontwikkelen en alle facetten van het strijkorkest te leren kennen en eigen te maken. Ons motto daarbij is: kwaliteit, warmte, bezieling en plezier. Het orkest staat onder leiding van dirigent Loes Visser (www.loesvisser.nl).

Actief sinds 04 Juni 2011