We zijn er! - Reisverslag uit Belfort, Frankrijk van Het Britten Jeugd Strijkorkest - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Belfort, Frankrijk van Het Britten Jeugd Strijkorkest - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: hetbritten

Blijf op de hoogte en volg Het Britten

10 Juni 2011 | Frankrijk, Belfort

Half negen 's ochtends vroeg vertrokken we uit Zwolle, helemaal compleet. Zestien muzikanten,een dirigent en twee begeleiders in de vorm van HP Herwig en Jitske Verhaagen (moeder van Jolenthe). Zonder files de grens over, het tourboekje al bestudeerd en de babyfoto's proberen te plaatsen, en toen was het grote moment daar om de "tour-t shirts" te presenteren en uit te delen. Roza en Jolenthe vormden samen de shirtcommissie en het resultaat was prachtig (met dank aan Bastiaan Bot, de huisontwerper van het Britten). Na een korte tussenstop was het om drie uur tijd voor een langere lunchpauze. Om zes uur passeerden we (met slechts twee korte files door wegwerkzaamheden) de grens naar Frankrijk en om half zeven waren we bij "l Accueill Musicien", waar hartelijk ontvangen werden door onze begeleider Joel, en vlot daarna in ons hotel. Een schoon maar zeer sober onderkomen waar we ons best gaan redden voor vier dagen.
Om half negen sloten we aan in de rij bij het hotel/congrescentrum in de stad waar het dinerbuffet werd geserveerd, nou ja, het was een buffet waar het voedsel royaal was ingepakt in veel plastic en folie. Even wennen aan het franse eten maar wel met voor- kaas- en nagerecht. Daarna konden we nog net een stukje optreden meepikken van een Roemeens Koor (Victor en Liviu kenden alle liedjes en zongen zachtjes mee) in datzelfde congrescentrum Atria, waar we zelf op zondag gaan optreden. Een korte wandeling terug naar de bus, terug naar ons eigen hotel aan de rand van de stad en vervolgens op jacht naar een beheerder om het tekort aan handdoeken op te vangen (helaas). Morgen naar Basel!!

• 11 Juni 2011 - 06:48

Evelien:

Dat ziet er gezellig uit! Succes vandaag met het optreden. Hier een zonnetje (nog wel), hopelijk bij jullie ook.
    groet, Evelien

• 11 Juni 2011 - 10:58

Reinie:

Veel plezier met elkaar!

• 11 Juni 2011 - 11:13

Rianne De Jong:

Wauw, de sfeer zit er goed in zo te zien en wat een mooie shirts!
    Veel succes vandaag en geniet ervan, Rianne.

• 11 Juni 2011 - 11:27

Nico De Jong:

Hey hallo, ik hoop dat jullie een boel plezier beleven en genieten van alles wat je daar meemaakt.
    Groeten aan Jenine

• 11 Juni 2011 - 16:04

Laura:

Ziet er super leuk en gezellig uit..
    Veel plezier in basel,zet em op..
    super shirts.
    groeten vanuit hier..

Laura Admiraal.

• 11 Juni 2011 - 22:21

Reiné:

Leuk verslag. Vandaag Basel op en neer?
    Hoop gauw meer van jullie te lezen. Enorm veel plezier!
    Groet

• 12 Juni 2011 - 17:18

Jennie Zuidema:

Wat een gezellige boel daar met elkaar. Geniet er van hoor. Een super ervaring lijkt me zo. Suc6 hoor allemaal, en speciaal voor Jenine.
    Groetjes Jennie Zuidea

• 12 Juni 2011 - 20:58

Vunda En Jg:

Leuk om mee te kunnen kijken!Leuke foto`s,
    Succes nog met de overige concerten!
    Groetjes

• 13 Juni 2011 - 07:21

Harmke:

Heel veel plezier daar!!
    Groetjes aan Jenine!!:)

Het Britten

Het Britten Jeugd Strijkorkest (www.hetbritten.nl) biedt jonge talentvolle strijkers de kans hun muzikale talenten op niveau te ontwikkelen en alle facetten van het strijkorkest te leren kennen en eigen te maken. Ons motto daarbij is: kwaliteit, warmte, bezieling en plezier. Het orkest staat onder leiding van dirigent Loes Visser (www.loesvisser.nl).

Actief sinds 04 Juni 2011