Dresden - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Het Britten Jeugd Strijkorkest - WaarBenJij.nu Dresden - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Het Britten Jeugd Strijkorkest - WaarBenJij.nu

Dresden

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Het Britten

10 Juli 2014 | Duitsland, Dresden

Om 10 uur vertrokken richting Dresden. Slechts 3 uurtjes rijden dus te vroeg bij de jeugdherberg. Heerlijk zitten te lunchen op het overdekte terras.
Om 2 uur konden we, na de uitleg van de huisregels, eindelijk onze kamers krijgen. Daarna het centrum in. Tijdens de 2e wereldoorlog is bijna het gehele centrum van Dresden verwoest. In de afgelopen 70 jaar heeft men veel weer herbouwd, er zijn nog een paar plekken leeg. Een omgeving die de oudheid laat zien, maar tegelijk herinnert aan de verwoesting.
Ook de synagoge, waar we spelen, is een nieuw pand. Op de plaats waar het staat stond voor de 2e wereldoorlog ook een synagoge, deze is echter in de kristalnacht in brand gestoken. Pas 10 jaar geleden heeft men een nieuwe synagoge gebouwd.
Wij spelen in het gemeenschapscentrum. Er is niet zo heel veel publiek, maar de mensen die er zijn genieten intens.
Na een maaltijd en een bezichtiging van de synagoge terug gegaan naar de herberg voor een gezellige avond.

Het Britten

Het Britten Jeugd Strijkorkest (www.hetbritten.nl) biedt jonge talentvolle strijkers de kans hun muzikale talenten op niveau te ontwikkelen en alle facetten van het strijkorkest te leren kennen en eigen te maken. Ons motto daarbij is: kwaliteit, warmte, bezieling en plezier. Het orkest staat onder leiding van dirigent Loes Visser (www.loesvisser.nl).

Actief sinds 04 Juni 2011