Woensdag 18 juli– Montecatini - Reisverslag uit Montecatini Terme, Italië van Het Britten Jeugd Strijkorkest - WaarBenJij.nu Woensdag 18 juli– Montecatini - Reisverslag uit Montecatini Terme, Italië van Het Britten Jeugd Strijkorkest - WaarBenJij.nu

Woensdag 18 juli– Montecatini

Door: Het Britten Tour Team

Blijf op de hoogte en volg Het Britten

20 Juli 2012 | Italië, Montecatini Terme

Een vrije dag! We hadden van de tourneemoeders 3 keuzes gekregen om de dag te vullen. De eerste optie was: naar Lucca! Lucca is een middeleeuws stadje met een oude stadsmuur eromheen. We konden daar met de trein naar toe in 36 minuten.

De tweede optie was: naar Montecatini Alto. Dit was het oude bovengedeelte van het stadje waar ons hotel stond. We konden dan met een kabeltreintje de berg op.

En de derde optie was: naar Zeeeeee!! De zee was ongeveer het dubbele aantal minuten als naar Lucca. Ook zei onze gids Yulia dat we er erg moe van werden dus eigenlijk was optie drie geen optie.

Het was een heerlijke uitslaap dag voor iedereen. We hoefden namelijk pas weer om 4uur in het hotel te zijn om de spullen in te pakken voor de terugreis. De hele ochtend en middag was dus erg relaxed.

Een paar mensen kozen voor optie 1 naar Lucca. Deze trein zou om 5 over 10 vertrekken en iedereen was nog maar net op tijd in de trein. Na een half uur kwamen ze er alleen achter dat ze niet richting Lucca gingen maar richting Florence. Ze stapten daarom maar in Prato uit en keken of ze nog snel een trein terug naar Lucca konden nemen. Helaas klopten de borden op het perron niet en moesten ze in plaats van een kwartier meer dan een uur wachten op de volgende trein. Daarom gingen ze maar even in Prato rondsnuffelen en vonden daar een GE-WEL-DIGE chocolaterie!
Door het lange wachten had ongeveer de helft niet meer veel zin om helemaal naar Lucca te gaan en gingen zij dus naar een dichterbij gelegen stadje, genaamd: Pistoia. Het was snikheet maar wel erg gezellig.

De overgebleven mensen in het hotel hebben de hele dag in het zwembad gelegen of Montecatini bezocht. Om 4 uur kwam iedereen binnen druppelen om de koffers te pakken, maar dit werd niet een heel groot succes; het zwembad was te aantrekkelijk hahaha.

Er werd dit keer voor het concert in het hotel gegeten en we moesten lopend naar de concertlocatie omdat het in Montecatini zelf was. Huub had een lekke band met zijn contrabas en aangezien we de wegenwacht niet konden bereiken in Italië, werd zijn contrabas voortgesleept op het karretje dat normaal de lessenaars droeg. De concertlocatie was echt prachtig! Het was een Romeins ingerichte therme. In het midden van de therme was een heel mooi podium gecreëerd omgeven door enorme zuilen. De akoestiek was wel heel moeilijk omdat we moeilijk te horen waren… Voor het concert werd er nog een fotoshoot gemaakt door onze eigen fotograaf: Marci! Het was een intelligent publiek; ze konden zich tenminste een beetje stil houden tussen verschillende delen van stukken. Na het geweldige concert hebben we afscheid genomen van Yulia en liepen we terug door een carnaval vierend Montecatini. En uiteindelijk sloten we rond half 3 onze oogjes. (:

Jolenthe, Roza en de rest.