Terugblik op de tournee - door iedereen - 20 juli - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Het Britten Jeugd Strijkorkest - WaarBenJij.nu Terugblik op de tournee - door iedereen - 20 juli - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Het Britten Jeugd Strijkorkest - WaarBenJij.nu

Terugblik op de tournee - door iedereen - 20 juli

Door: Het Britten Tour Team

Blijf op de hoogte en volg Het Britten

20 Juli 2012 | Nederland, Zwolle

Als ik over 10/20/30 jaar terugkijk op deze Britten 2012 Toscane tournee, herinner ik me vooral nog:…..

“Dat we op een van de grootste en bekendste pleinen in Florence hebben opgetreden. En dat we vet veel gezellige en geweldige concerten hebben gegeven. Het weer was prachtig en natuurlijk het meest bijzondere: voor mij was dat mijn vriendje op weer een geweldige concertlocatie ons concert bijwoonde!” – Jolenthe

“We hebben de meest prachtige steden kunnen bezoeken, prachtige concerten gegeven en geweldig weer gehad, maar wat ik het leukst vond was de sfeer. Ik heb me geen moment verveeld en enorm veel gelachen. Kortom: een geweldige tijd met iedereen!” – Carine

“De prachtige concert locaties natuurlijk! Maar ook de gezelligheid, het prachtige weer en de leuke plaatsjes die we bezocht hebben!” – Joost

“In Zwitserland viel er een volledig raam uit onze kamer! Het mooie uitzicht en de concerten op al die mooie locaties zal ik ook niet vergeten.” – Anouk

“De steden die we bezochten waren geweldig, net als de concerten. We hadden ook prachtig weer, dus het was erg geslaagd.” – Jorrick

“De leuke steden met prachtige optreden en mooie dorpjes in Italië! En natuurlijk ook de bergen in Zwitserland.” – Joshua

“In Zwitserland kwamen we aan in een prachtig huis! En in Italië hebben we op hele bijzondere plekken gespeeld en voor enthousiast publiek gespeeld! Ook was het gewoon super gezellig met elkaar en hebben we een avontuurtje meegemaakt toen we de verkeerde trein namen “ – Roza

“De supermooie concertlocatie in Florence. We speelden tussen de goden. Op het plein kwamen super veel mensen kijken en ze waren heel enthousiast. En alle souvenirwinkeltjes waar we heen zijn geweest ;-)” – Elena

“Ik heb veel plezier gehad tijdens de concerten, maar ook heel veel geleerd. De solo bij Vivaldi was voor mij namelijk het spannendst. Gelukkig ben ik erin gegroeid, dankzij de tips en peptalks van lieve mensen. Ik word echt gelukkig van samenspelen met het Britten!” – Doortje

“De vijf bijzondere concerten die we hebben mogen spelen. Elk concert was heel speciaal, allemaal op hun eigen manier. Verder natuurlijk de plekken die we hebben gezien. Vooral de concert locaties waren om nooit te vergeten!” – Elvira

“Gezelligheid! Mooi weer! Mooie muziek! Florence en het bergmeer bij Gersau.” – Saron

“Het was ontzettend leuk om erbij te zijn! Jullie hebben prachtig gespeeld en het werd steeds beter. En de prachtige steden!” – Huub

“De lange, vermoeiende, maar ook gezellige busreis die ons door bergen, tunnels met lange files en langs prachtige meren leidde. De monniken van Assisi, de tombe van Franciscus, het romantische Florence, de termen van Montecatini en de mooie lichtjes aan de Vierwaldstättersee. Maar vooral ook de leuke en fijne groep, mijn lieve kamergenootjes, de goede zorgen van de drie orkestmoeders, het enthousiasme van Loes en alle mooie muziek die we hebben gemaakt!” – Anna Sophie

“Thank you! Was Bella Vita!. Orange, kiwi ;-)” – Marton/Marci

“For me it was great pleasure to be part of this tour! Thank you all for the great moments!” - Teodora

“De langste busreis van mijn leven, concert voor de put, monniken in hun pij, schitterend Florence, thermaal (terminaal ;-) water en heeeeel veeeeel pizza! Wanneer is de volgende tournee?!” – Elien

“De mooie inspirerende plaatsen die we bezocht hebben, daar heb ik erg van genoten. Helemaal mooi dat we daar ook nog mochten spelen! Ik heb erg genoten van de fijne sfeer, het Britten is net één grote familie.” – Marthe

“Het concert in Florence, de honderden mensen op straat die op de grond zaten, stonden of rondliepen. De lichtgevende dingetjes die rondvlogen. Het spelen tussen de beelden van de Loggia dei Lanzi, wat een heerlijke sfeer!” – Cynthia

“In this tour in Italy I liked the most… SWITZERLAND! The most amazing country in the world!” - Adrian

“De lange busrit, de prachtige uitzichten in de korte bergwandeling met Loes & Adrian, de leuke & gezellige (nieuwe) mensen, de lieve tourgids Yulia, de bibber koude duik in de 4-waldstättersee met Els en Evelien, en natuurlijk de mooie muziek op buitengewone locaties.” – Grace

“De prachtige concerten op droomlocaties, het enthousiaste publiek, de mooie intense sfeer op het podium en in het orkest. Onvergetelijk.” – Loes

“Vooral de fijne, gezellige en positieve sfeer die er was. Alle kleuren tussen geel, groen en bruin in combinatie met droog en heet, de krekels en vooral de mooie muziek die door deze groep werd gemaakt, ontroerend mooi.” – Jitske

“Het concert in Assisi met de monniken die heel aandachtig luisterden (2 van hen bestudeerden tijdens Jacob TV de Piazzolla partij van Elvira die op een lessenaar vlakbij stond) vond ik heel bijzonder. En nooit te vergeten: het prachtige plein in Florence met heel erg veel publiek. Ik was heel erg trots op ‘ons’ orkest. Heel bijzondere concerten, leuke sfeer, en bijzonder genoten van het ontroerende spel van Elvira en ook van de spetterende toegift met Adrian in een glansrol.” – Els

“Dat ik tijdens het vervoeren van de standaards steeds hele goede ingevingen kreeg hoe dit een volgende tournee efficiënter zou kunnen En… ik denk dat ik nog lang de mooie plekken op mijn netvlies zal hebben waar is opgetreden. De ‘bibbers’ bij Jacob TV!” – Evelien

Last but not least: Ons buschauffeur René (hulde aan hem, niet alleen voor het rijden, maar ook voor alle extra hulp deze tournee, het sjouwen met het podium van Loes, het meedenken met planning, schuiven met ingewikkelde reisschema’s, extra stoppen op heen- en terugreis, etc.!!) hield niet in het bijzonder van ons muziekrepertoire maar heeft toch al onze concerten bijgewoond en vond het ook een bijzonder leuke en geslaagde week.

  • 21 Juli 2012 - 11:04

    Reiné:

    Mooi mooi mooi!!!

  • 21 Juli 2012 - 11:24

    Elien:

    IK MIS JULLIE!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Het Britten

Het Britten Jeugd Strijkorkest (www.hetbritten.nl) biedt jonge talentvolle strijkers de kans hun muzikale talenten op niveau te ontwikkelen en alle facetten van het strijkorkest te leren kennen en eigen te maken. Ons motto daarbij is: kwaliteit, warmte, bezieling en plezier. Het orkest staat onder leiding van dirigent Loes Visser (www.loesvisser.nl).

Actief sinds 04 Juni 2011
Verslag gelezen: 529
Totaal aantal bezoekers 56194

Voorgaande reizen:

03 Juli 2014 - 11 Juli 2014

Summa Cum Laude Festival

13 Juli 2012 - 20 Juli 2012

Het Britten op tournee naar Toscane 2012

10 Juni 2011 - 14 Juni 2011

Het Britten op Tournee naar Belfort

Landen bezocht: